mandag den 21. november 2011

TIL DEN SØDE TAND....

 ♥♥ Havregrynskugler♥♥


Ih.. normalt er kager og alt for søde sager ikke noget for mig .. men må indrømme at jeg nok aldrig vil kunne stå for havregrynskugler, selvom det ikke ligefrem er noget man skal spise sig mæt i, da de er en stor fedtbombe ! Men godt smager de .. hehe

Så derfor skulle jeg da lige lave en portion, 
Her er de ting man skal bruge samt den opskrift jeg brugte: 



Ca. 30-40 stk.

  • - 175 g havregryn (ca. 5¾ dl )
  • - 100 g flormelis/sukker (ca. 2 dl)
  • - 4½ spsk kakao
  • - 50 g blødt smør



Start med at bland havregryn, sukker og kakao sammen i en skål, derefter tilsæt smør og rør derefter blandingen godt sammen (evt med hænderne). Og vupti "dejen" er færdig, og du er klar til at rulle små kugler som du efterfølgende ruller i kokosmel ;-) HURTIGT & NEMT AT LAVE.... 
Her kan i set mit resultat:


Ingen kommentarer:

Send en kommentar